Cessna 172 je čtyřmístný hornoplošník, který je celosvětově hojně využívám pro vyhlídkové lety. Jeho 160 HP (120 kW) motor umožňuje dosáhnout rychlosti až 228 km/h a stoupání do výšky 4116 metrů. Cessna má kapacitu pro 377 kg nákladu a její dolet je až 1272 km. Pořizovací cena Cessny se pohybuje okolo 5 200 000 Kč.
Díky pozici křídel na vrchní straně trupu je toto letadlo perfektní pro účastníky, kteří chtějí poznávat přírodu z výšky během vyhlídkového letu. Je to globálně nejčastěji používaná letoun v dané kategorii pro pilotní výcvik. Jeho dolet je až 580 kilometrů a letová rychlost se obvykle pohybuje okolo 180 km/h.
Prezentujeme možnost spoluvlastnictví letounů. Můžete se stát vlastníkem letadla a využívat jej za cenu odpovídající hodinovým provozním nákladům. Sháníte ideální letoun, který by byl rychlý, hospodárný a bezpečný? Podívejte se na model VL3, jenž je produkován v Chocni. Možná právě váš nový VL3 by mohl rozšířit stáj letadel v hangáru na letišti v Hradci Králové.
Robinson R22, dvoumístný vrtulník, je jedním z vrcholných strojů pro vyhlídkové lety či pilotní výcviky. Je atraktivní díky svým nízkým nákladům na letovou hodinu a dobrému výhledu z kabiny. Robinson R22 je lehký jednomotorový vrtulník, který od roku 1992 vyrábí americká firma Robinson Helicopter Company. Je vybaven dvoulistým nosným rotorem a hydraulickými systémy pro řízení letu.
Tento moderní a spolehlivý vrtulník se vyznačuje vynikající manévrovací schopností a ideálním výhledem pro vyhlídkové lety lety. Vrtulník Robinson 44 pojme až tři cestující a pilota a má schopnost dosahovat rychlosti až 240 km/h. Pozvěte své přátele na vyhlídkový let vrtulníkem nebo vyzkoušejte pilotáž vrtulníku na zkoušku.
Schweizer vrtulník byl v 70. letech konstruován firmou Hughes jako letoun pro pilotní výcvik. Je to půvabný jednomotorový vrtulník se skvělým ovládáním. Tento model díky své vysoké spolehlivosti využívala i americká vojenská síla. Výroba byla tak úspěšná, že z výrobních linek vzlétlo až 3000 těchto fantastických strojů. Je to vrtulník s trochu jiným nádechem, což můžete zjistit během vyhlídkového letu tímto strojem.
Bell 206 patří mezi nejvíce rozšířené vrtulníky na celém světě. Využívají ho policie, záchranné týmy, reportéři, ale i VIP osobnosti. Tento vrtulník je produkovaný v různých variantách od roku 1966 americkou firmou Bell Helicopter. Je vybaven dvoulistým nosným rotorem a hydraulickými systémy pro řízení letu. Bell 206 „spirit of Texas“ má na svém kontě úspěch jako první vrtulník, který dokázal obletět svět. Zažijte vyhlídkový let tímto luxusním vrtulníkem.
Enstrom 280FX Shark je lehký vrtulník, jehož výrobcem je americká firma Enstrom Helicopter Corporation. První vrtulník této společnosti, model F-28, byl uveden na trh v roce 1965. Od té doby bylo sestrojeno více než 1700 těchto strojů. F-28 a 280FX Shark mají spoustu společného a oba jsou vybaveny pístovým motorem Lycoming. Také letové charakteristiky obou vrtulníků jsou velmi podobné. Hlavním rozlišovacím prvkem mezi těmito dvěma modely je forma kabiny – modernější verze 280FX Shark disponuje aerodynamičtější kabinou než model F-28F.
Enstrom 480 je lehký víceúčelový vrtulník, který je výsledkem konstrukčních prací a výroby americké firmy Enstrom Helicopter Corporation. Mezi jeho uživatele patří mimo jiné policejní složky ve více než dvaceti zemích po celém světě. Vyhlídkový let si můžou užít až čtyři účastníci.
Původně byl vrtulník Eurocopter AS 355 vyroben francouzskou firmou Aérospatiale, a to již od 70. let minulého století. První zkušební let prvního prototypu proběhl 28. září 1979. Tento model vrtulníku byl v České republice využíván pro leteckou záchrannou službu od roku 1992, a to ve verzích F2 nebo N. Vrtulník AS355 ve verzi „N“ je vybaven moderními motory Turbomeca Arrius 1A a systémem FADEC (Full Authority Digital Engine Control), což umožnilo zvýšení maximální vzletové hmotnosti na 2600 kg a zlepšilo schopnosti vrtulníku při letu s pouze jedním aktivním motorem.
Během 80. let 20. století se francouzská firma Aérospatiale pustila do vývoje nástupce svých modelů Gazelle a SA 319B Lama. Prototyp EC120 Colibri poprvé vzlétl v roce 1995 a o tři roky později začala jeho hromadná produkce. Vzhledem k velké poptávce byla výroba rozšířena a v roce 2002 byla otevřena další výrobní linka v Austrálii. Od roku 2004 se tento model vrtulníku vyrábí i v Číně. Vrtulníky EC120 Colibri, z nichž bylo dosud vyrobeno více než 550 kusů, se používají po celém světě v různých oblastech, včetně policie, záchranných služeb a armády.